Perhematkalla Hotel Sveitsissä

Kaupallinen yhteistyö / Hotel Sveitsi ja SuperPark

____________

Olen viime vuosina innostunut ihan toden teolla kotimaanmatkailusta. Kaikki lähti siitä, kun tulin raskaaksi toissakeväänä, ja päätettiin kesällä lomailla ihan vain koto-Suomessa. Tänä kesänä taas olisi tuntunut ihan hullulta varta vasten lentää etelään, kun ihan siellä Etelä-Savossakin sitä hellettä riitti. Pariin vuoteen ei olla siis tehty yhtäkään ulkomaanmatkaa, mutta silti tuntuu kuin olisi käynyt lomalla ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Mun mielestä ei siis aina tarvitse lähteä ulkomaille jos haluaa irtioton arjesta ja päästä pienelle lomalle.

Kun minulta kysyttiin, että haluaisinko perheeni kanssa tulla yöksi Hotel Sveitsiin Hyvinkäälle, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä. Kyllä, kyllä! Meillä on ollut niin raskas vuosi (enimmäkseen muista syistä, mutta toki vauvavuosi on meilläkin ollut ajoittain kuluttava)  ja hektinen syksy, että mikään ei juuri sillä hetkellä kuulostanut paremmalta kuin se, että pääsisi tekemään jotain kivaa perheen kanssa yhdessä, syömään pitkän kaavan mukaan ja illan päätteeksi sujahtamaan pehmeisiin hotellilakanoihin.

Tampereelta ajoi Hotel Sveitsiin vähän päälle tunnissa; tunti sujahti ohi silmänräpäyksessä kun vauva nukkui päiväunet ja me miehen kanssa virittäydyttiin lomamoodiin makustellen mitä me illallisella söisimme. Saavuttiin hotellille kolmen aikaan, ja ystävällisen palvelun saattelemina lähdimme viemään meidän kevyitä matkatavaroita (eli siis sitä kymmentä laukkua, kassia ja pussia jotka vauvan kanssa on aina raahattava mukaan..) hotellihuoneeseen.

Olin aivan pökertynyt miten kodikas ja tunnelmallinen hotellihuone oli! Hotel Sveitsi on remontoitu ja uusittu täysin reilu vuosi sitten, ja sen kyllä huomasi. Olimme todella otettuja ja ilahduimme, kun meille oli jätetty pöydälle pienen tervetuloviestin lisäksi kylmää kuohuviiniä, hedelmiä ja marjoja (+ Liljalle oma pillimehu, miten huomaavaista) Kiitos! Vaikka kello oli vasta vähän yli kolme päivällä, minun ja miehen mielestä oli täysin asiallinen aika poksauttaa kuohari auki ja kilistellä ihanan viikonlopun kunniaksi!

Matkasänky odotti reissun pienintä matkustajaa! Nalle otettiin tietenkin kotoa mukaan – ilman sitä ei sovi mennä nukkumaan.
Lilja oli heti kuin kotonaan ja ryhtyi paukuttamaan pattereita (anteeksi muut hotellivieraat.)

Seuraavaksi lähdimme katsastamaan Hotel Sveitsin tiloissa olevan SuperParkin. Sveitsin SuperPark on siis sisäliikuntapuisto, jossa voi mm. hyppiä trampoliinilla ja pelata erilaisia pelejä. En ollut koskaan aiemmin käynyt SuperParkissa, ja mielenkiinnolla odotin mitä kaikkea siellä on, sen tiesin että kaikenikäiset ovat sinne tervetulleita. Aloitettiin kierros alakerrasta, jossa mies kokeili innoissaan kaikkea pesäpallosta, lätkään, minä ja Lilja taas intouduttiin sellaisesta askellus-nopeus-reaktiokyky-laudasta. Jäin siihen ihan koukkuun, ja tuli ihan kunnolla lämmin siinä vauva sylissä laudan päällä hyppiessä! Lähtiessä käytiin kokeilemassa isoja trampoliineja. Hyppäsin trampoliinille aika skeptisen varovaisen hillitysti, mutta voi veljet miten hauskaa hyppiminen oli. Ilmeisestikin kroppa on palautunut raskaudesta jo tosi hyvin, sillä etukäteen vähän pelkäsin mitä hyppimisestä tulee, mutta selkä ei kipeytynyt ja tuntui että sain keskivartaloon pitoakin. Hyppiminen oli parasta mitä olen vähään aikaan kokeillut, nauroin niin makeasti ihan vatsanpohjasta asti niin etten olisi malttanut tulla ollenkaan pois.

Iloinen pieni jalkapalloilija

Pienen liikuntatuokion jälkeen käväistiin kaikki kylpylässä suihkussa. Mies kävi testaamassa uima-altaan ja vesiliukumäenkin, mutta me tytöt käytiin istumassa vain saunassa ja suihkuteltiin pikaisesti. Lilja oli hieman nuhainen, joten en viitsinyt lähteä uima-altaaseen vilustuttamaan pikkuista tai tartuttamaan muita. Suihkun jälkeen käytiin hotellihuoneessa vaihtamassa vaatteet ja laittautumassa illallista varten.

Illallispaikaksi valikoitui Hotel Sveitsin kahdesta ravintolasta toinen, ravintola Tila. Ravintolassa kävi kova kuhina, mutta pääsimme nopeasti pöytään ja saimme listat käteen. Jouduttiin pariin otteeseen lähettämään tarjoilija matkoihinsa, kun emme vain yksinkertaisesti osanneet päättää mitä sitä ottaisi – kaikki kuulosti niin hyvältä. Lopulta päädyimme tilaamaan alkupalaksi Lankuta baby -alkupalalautasen kahdelle. Laudalla oli härän roseepaistia, mallaspossua, loimulohta ja kreemiä, katkarapuja, pientilajuustoa ja Sveitsin herukkahilloa. Pääruuaksi otin lohta kauden kasviksilla ja mies kokeili lohiburgerin. Ruokajuomaksi suositeltiin puolikuivaa valkkaria, ja se sopi kalan kanssa erinomaisesti.

Jälkiruoaksi otin Kaisun ja Pätkän, eli Pätkis-kakkua, tuorejuustokermaa ja suklaasoosia. Mies valitsi villimmin ja kokeili viskijäätelöä mallascrumblella ja piparimaustetulla moussella. Ei varmaan tarvitse enempää selittelyjä: kaikki oli juuri niin hyvää kuin miltä kuulostaa. Palvelu oli ystävällistä, ruoka tuli nopeasti ja ravintolassa oli sopivan hämyisä ja rento tunnelma. Liljalle oli omat eväät mukana, mutta saimme ravintolasta banaania ja pehmeää leipää joka näemmä oli kovasti pikkuisen mieleen.

10/10, aivan täydellinen lauantai-ilta!

hotelsveitsi
Viskijäätelö
Syntisen hyvä Kaisu ja Pätkä

Illan kruunasi se kun kömmittiin hotellihuoneeseen, vaihdettiin vaatteet ja sukellettiin onnellisina sänkyyn. Lilja nukahti viereeni ihan hetkessä, eikä kyllä itsellänikään kauaa mennyt että uni hiipi silmään.

Aamulla nukuttiin tytön kanssa hyvällä omallatunnolla pitkään, mutta mies reippaili ja kävi katsastamassa hotellin kuntosalin – kommentti oli miesmäinen "hyvä", kun kysyin millainen sali oli. Sanoi vain että tottakai hän käy treenaamassa kun kerrankin on aikaa ja hyvät yöunet alla. En tiedä mikä siinä oli, mutta Liljakin nukkui kuin tukki – ehkä hänellekin pieni hotelliloma teki hyvää? Meidän reissuvauva.

Aamupala jatkoi samaa hyvää linjaa kuin illallinenkin. Aamupala taisi oikeastaan venyä brunssiksi, kun istuttiin syömässä varmaan puolitoista tuntia. Lilja viihdytti vieressä istuneita hotellivieraita kikatuksellaan ja sai kaikki iloiselle tuulelle. Lähdettiin aamupalalta pakkaamaan tavaroita hyvin levänneinä ja hyväntuulisina. Ennen lähtöä käytiin vielä pienellä kävelylenkillä katsastamassa hotellin lähimaastossa sijaitseva SeikkailuSveitsi, ja hieman tuli houkutus sanoa miehelle että ottaisitko vauvan niin mä käyn tuolla vähän kiipeilemässä. Vielä jonain päivänä on pakko päästä tuonne seikkailemaan, ehkä ensi kerralla!

hotelsveitsi

Perheelliset (ja muutkin) siis hoi, jos kiinnostaa:

- helppo ja vaivaton perheloma
- aktiviteetteja ja ravintolat saman katon alla
- vain noin tunnin verran ollaanko jo perillä -kyselyitä takapenkiltä ja
- vapaailta kotitöistä

niin suuntaa Hyvinkäälle! Nyt itseasiassa Hotel Sveitsissä sattuu olemaan loistava syyslomatarjous: majoitus + lippu SuperParkiin vain 65€ / henkilö. 😊

Olen tätä aiemmin käynyt Hyvinkäällä ehkä kerran, enkä tiennyt paikasta oikein mitään etukäteen. Meillä meni matkustamiseen tarkalleen ottaen muistaakseni 1 tunti ja 10 minuuttia, ja asumme siis Tampereella. Helsingistä menee alle tunti. En olisi uskonut, mutta ei tarvinnut Hyvinkäätä kauemmas matkustaa että päästiin ihanalle minilomalle koko perhe! Getaway Hyvinkäälle Hotel Sveitsiin oli ihan mielettömän kiva kokemus ja voin suositella muillekin lapsiperheille erittäin lämpimästi.